[Poradnik] Google Pixel – gwarancja producenta i jak z niej skorzystać

Smartfony Pixel od Google’a stają się coraz popularniejszym wyborem, mimo braku oficjalnego dystrybutora w naszym kraju. Wielu potencjalnych nabywców obawia się o to, co zrobić z takim urządzeniem w momencie awarii. Poniższy poradnik opisuje, jak skorzystać z gwarancji producenta, mimo braku oficjalnego wsparcia dla Pixeli na polskim rynku.

Niektórzy polscy sprzedawcy (np. popularny x-kom) oferują swoją ochronę kupującego, jednak nadal jest to tylko gwarancja sprzedawcy. Postępując według poniższej procedury sprawisz, że Twoim smartfonem zajmie się producent urządzenia.

Autorem poradnika jest Tomek Mucha ze sklepu Silton Electronics, który sam sprowadza do Polski smartfony Pixel, aby każdy mógł zakupić je w rozsądnej cenie. Tomek nie wyraża zgody na powielanie i wykorzystywanie tego wpisu w celach komercyjnych. Jeśli chcecie podziękować mu za ten poradnik, możecie skorzystać z jego oferty.

1. Cały proces rozpocznij od założenia konta na stronie www.mailboxde.pl, gdzie otrzymasz adres, który posłuży później do odbioru paczki.

2. Po założeniu konta i otrzymaniu swojego adresu w Niemczech, musisz skontaktować się z pomocą Google.

3. W podanym na stronie formularzu napisz skrótowo, co dzieje się z Twoim urządzeniem. Doprowadzi to do możliwości połączenia z konsultantem przy pomocy czatu.

Przykładowy problem.
Ten etap możesz pominąć.


4. W tym momencie pomoc techniczna Google podejmuje decyzję o wymianie (w zdecydowanej większości przypadków) lub naprawie Pixela i prosi o adres do utworzenia zgłoszenia. Podajesz adres, którego otrzymałeś/aś po założeniu konta na mailboxde.pl.

Może wystąpić sytuacja, kiedy to konsultant Google nie będzie chciał zgodzić się na wysłanie paczki do Mailboxa. Wtedy podajemy sam adres, bez NetID i nazwy "Mailboxde", a następnie kontaktujemy się z pomocą techniczną pośrednika informując go o nadaniu paczki na nasze dane.

5. Po wygenerowaniu przez Google dokumentów otrzymasz je na skrzynkę e-mail w postaci dwóch plików. Jest to etykieta do naklejenia na paczkę i zgłoszenie RMA, które należy włożyć do paczki z urządzeniem.

6. Podczas pakowania telefonu, włóż do środka zgłoszenie RMA. Ponownie (we własnym zakresie) wygeneruj etykietę na stronie firmy kurierskiej UPS. Gotową paczkę zanieś do punktu nadań UPS lub czekaj na zamówionego kuriera. W ten sposób wysyłka trafia z Polski, do serwisu CTDi, który po potwierdzeniu jej przybycia i stanu wysyła do Google’a informacje o tym, że zgłoszony telefon dotarł. Najczęściej (nawet tego samego dnia) Google nadaje nowe urządzenie na podstawie zgłoszenia RMA, na nasz adres Mailboxde.

7. Gdy paczka dotrze na Twój niemiecki adres, wystarczy opłacić jej wysyłkę do Polski i cieszyć się nowym urządzeniem.


Autorem poradnika jest Tomek Mucha. Wieloletni miłośnik smartfonów Google, dzięki któremu wielu polskich gadżeciarzy mogło zaopatrzyć się we własnego Pixela, mimo braku oficjalnej dystrybucji opisywanych telefonów na rynku polskim. Jego liczne ogłoszenia znajdziesz na grupie Telehandlarzy na Facebooku.

Poczytaj więcej o smartfonach Pixel:
Google Pixel: Android może być płynny i niezawodny

Inne poradniki:
Zalany telefon – pierwsza pomoc
Jak zdezynfekować urządzenia elektroniczne?
Narzędzia przydatne do naprawy smartfonów

Fanpage, grupy na Facebooku czy choćby ta strona, to hobbystyczny i niezarobkowy projekt.
Jeśli podoba Ci się to co robimy i chcesz pomóc w rozwoju naszej pasji - wesprzyj TBiMZ.
Reklama